Waar kan ik nog meer terecht? 

Bonaire

  • Wil je weten welke advocaten er zijn? Bekijk dan de website van de Orde van Bonaire
  • Maatschappelijk werk via Integrale Wijkaanpak
  • Jeugdzorg en Gezinsvoogdij Caribisch Nederland, Bonaire, mail of bel.
  • Centrum Jeugd en Gezin, mail naar of bel

Saba

  • Legal desk: juridische helpdesk om al je juridische vragen te stellen of om je te helpen contact op te nemen met de Kinderombudman.

Mail of kijk op  de Facebook pagina

  • Maatschappelijk werk via het Sociaal Domein van het Openbaar lichaam

  • Centrum Jeugd en Gezin Saba/Jeugdzorg en Gezinsvoogdij Caribisch Nederland Saba. Mail of bel

 

Sint Eustatius

  • Centrum Jeugd en Gezin Sint Eustatius/Jeugdzorg en Gezinsvoogdij Caribisch Nederland Sint Eustatius. Mail of bel.

  • Life coaches/maatschappelijk werk via het Openbaar Lichaam

  • Advocaat op Sint Maarten

Voor alle eilanden

Rijksdienst Caribisch Nederland

Neem contact met ons op

Deze vragen krijgen we vaak

Hoe kom ik in contact met de Kinderombudsman?

Je kunt ons bellen of mailen. Wij nemen dan contact met je op wanneer het jou uitkomt. Je kunt ook aan een volwassene in je omgeving vragen om contact met ons op te nemen. Of wachten tot we bij je in de buurt zijn: het team van de Kinderombudsman komt namelijk één keer per jaar op elk eiland. Dit maken we van te voren bekend op onze website en op social media. De Nationale ombudsman komt trouwens vaker naar Bonaire, Saba en Sint Eustatius. Deze organisatie is er om volwassenen te helpen, maar het team kan je vraag wel aan ons doorgeven.

Is er ook een Kinderombudsman op het eiland aanwezig?  

We hebben helaas geen vaste contactpersoon in Caribisch Nederland, maar we komen elk jaar naar Bonaire, Saba en Sint Eustatius om er met kinderen en jongeren te praten. Je mag dan gewoon langskomen, maar je kunt ook van tevoren een afspraak met ons maken. Wil je weten wanneer we er zijn, en hoe je met ons in contact kunt komen? Houd onze website en Facebook-pagina in de gaten.

Wanneer kan ik om hulp vragen?

Heb je een probleem met overheidsinstanties (zoals de politie, de IND, het Openbaar Lichaam), je school of een organisatie in de kinderopvang, jeugd- of gezondheidszorg? En ben je niet tevreden met het antwoord of vind je dat je niet serieus wordt genomen? Kortom: je komt er niet uit of het probleem is niet (goed) opgelost. Dan zijn wij er voor je! We ontvangen klachten over veel verschillende onderwerpen. Denk aan: school, zorg en pesten.

Wat kan de Kinderombudsman voor mij doen?

Wij bieden kinderen en jongeren hulp waar we kunnen. Bijvoorbeeld door antwoord te geven op je vragen, uitleg te geven over je rechten of je te helpen om een klacht in te dienen. Is er een andere organisatie die je beter kan helpen, dan verwijzen we je door. Wat er ook gebeurt, je hoort altijd wat we met je klacht doen en doen niets zonder overleg met jou.

Hoe moet ik een klacht indienen?

Je kunt ons bellen, mailen, of een brief sturen. Hoe? Ga naar onze contactpagina voor alle opties.

Kan ik jullie ook in het Engels of Papiaments contacten? 

Dat kan! Kijk voor meer informatie in het Engels of Papiaments op Caribisch Nederland.